Wednesday, December 8, 2010

呢排點嗎 X 好耐冇見:戀后感

to

前度老公

 

呢排點嗎

好耐冇見

 

好奇怪hor

每次寫俾ex嘅信

開頭仲係呢兩句噶

冇來新意

 

最近

無意中係fb睇到你張相

個感覺又返翻嗮來

 

『不過』

唔系對你嘅感覺

係覺得你似余文樂嘅感覺

就系

你俾我嘅第一個感覺咯

 

好奇怪

原來我真係咁鐘意余文樂

鐘意到搵個男朋友

都要有佢嘅樣

 

『不過』

而家

余文樂都大個仔咯

都冇再做埋d飛仔嘅角色啦

你呢

有無變生性d 變乖d啊

 

時間都過咗咁耐

有d事總會變噶

比如

係咯

你都有新女朋友啦

恭喜嗮喔

 

冇啊

我塊面邊有變酸喔

真心嘎

 

呢個禮拜

仲看到一位傻仔

係facebook嗰度

公開同女友關系

即刻俾咗個like佢地

咩喔

人地真係衷心祝福嘎

 

我?

不好講我呢筆啦

我遇過好多男仔

都有d係好仔嘎

 

『但係 』

唔啱我咋嘛

 

『但係』

有d嘢

始終冇變到

 

我仲係咁鐘意亂嗮錢

我仲係咁鐘意余文樂

我仲係咁鐘意玩SMS

 

『不過』

我不夠好彩

搵唔返一個好似你

咁口甜舌滑

咁識氹女仔嘅男人

 

之后

個電話dry咗一暫

我不係直接冇再用電話咯

有時 開機

手痕想send 個sms撩下你

 

『可惜』

原來

我連你嘅電話都

整唔見埋

 

『但係』

如果我再撞翻你

我會同你講

我當時真係好鐘意你啊!!

 

『不過』

當時 可惜係當時

 

係嘎

做人唔就係咁咯

太多

『不過 但係 可惜』

 

『但係』

好彩!!!

我仲係相信愛情

 

『可惜』

搵無到啱嘅對象咋嘛

 

祝福你

一切都好地地咁

 

得閑飲茶啊

 

『不過』

要你請喔

仲要記住

介紹埋個女朋友

俾我識啊

 

from

前度老婆

 

 

p/s

送埋首歌俾你啦

就當係圣誕禮物

當經過傻戀 熱戀 狂戀

花火飄散後 眷戀 心太軟 沒法去計算的積怨

迷戀 別戀 留戀

傷心得最後 自戀 跟暗算 混帳與混亂

不過愛你是我志願 才輸光心血

 

戀后感 / 古巨基

 

戀後感 / 古巨基

叱咤903 戀LOVE LOVE廣播劇,舞台劇主題曲

作曲:蘇耀宗(細So)

填詞:火火

編曲:Rubberband

初戀那刻 發誓愛到未來
日子不再 只會各有各心中所愛
苦戀那刻 放下性格換來愛
學懂慷慨 就如飾演一位乞丐
別問結局應不應該 便知一宗詐騙的比賽

分手那天 眼淚要跌下來
目睹心愛 擁顧摯友說了拒親愛
擺酒那天 冀望碰上舊時愛
若她感概 就如擊倒的PK賽
學習愛是多悲哀 誰可一生到老的戀愛

當經過傻戀 熱戀 狂戀
花火飄散後 眷戀 心太軟 沒法去計算的積怨
迷戀 別戀 留戀
傷心得最後 自戀 跟暗算 混帳與混亂
不過愛你是我志願 才輸光心血

戀不過 時刻 地點 人選
空間交錯下 磨損的咒怨
但會叫你我失分寸
回家 離開 活該
哭泣的故事 承載 不再愛 被愛與被害
戀愛世界定有意外 全都不可愛

稀罕一再 戀LOVE LOVE愛

14 comments:

  1. 路過,我的情況跟你很相似,我的ex也有了新的女友了.....而我還是單身....唉....
    至於他的電話號碼,雖然我已有一年半沒有打過了,但我一直都記得........
    其實,你認為,分手了,還可以做朋友嗎?

    ReplyDelete
  2. 我覺得分手後來還是不要見面好 他在你面前提起新女友,和她講電話,任何和新女友有關的動作,看在我們還在單身的前度眼裡,都是一根根的刺。。只能說話祝福你們,不過我也會過得比從前好。。漂亮的單身女生 大家加油吧 :)

    ReplyDelete
  3. 那麼,如果幾年後,大家都真的放下了,還可以聯繫嗎?
    看你的日記有寫到:「得閒飲茶呀!介紹新女友我識」之類的話...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 到哪天真的放下了,再見亦是朋友,真的碰上了,也就講hi, 但不要抱有任何奢望,也不要主動去找他,還是爭氣好D

      Delete
  4. Right away I am ready to do my breakfast, afterward having my breakfast coming over again to read other news.


    Look into my web blog ... automobiles

    ReplyDelete
  5. Woah! I'm really loving the template/theme of this website. It's simple,
    yet effective. A lot of times it's difficult to get that "perfect balance" between user friendliness and visual appearance. I must say you've done a very good job with this.
    In addition, the blog loads super quick for me on Internet explorer.
    Excellent Blog!

    Also visit my webpage; smartmovie

    ReplyDelete
  6. I will immediately take hold of your rss feed as I can not to find your email subscription hyperlink
    or e-newsletter service. Do you have any? Kindly let
    me realize so that I could subscribe. Thanks.

    Here is my website lopresti

    ReplyDelete
  7. you're actually a just right webmaster. The site loading pace is amazing. It kind of feels that you are doing any distinctive trick. Moreover, The contents are masterwork. you have performed a excellent activity on this topic!

    My page: feliz

    ReplyDelete
  8. You really make it appear so easy along with your presentation however I find this
    topic to be really one thing which I feel I might never understand.
    It sort of feels too complex and extremely extensive for me.
    I'm looking ahead in your next publish, I'll attempt to get the cling of it!


    my blog :: mussy

    ReplyDelete
  9. Very good website you have here but I was wondering if you knew of any community forums that cover the same topics
    discussed here? I'd really love to be a part of community where I can get comments from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thanks a lot!

    Also visit my homepage ... lorris

    ReplyDelete
  10. bookmarked!!, I like your site!

    my web site ... proboard

    ReplyDelete
  11. Excellent article. I'm experiencing some of these issues as well..

    Also visit my site lilienstein

    ReplyDelete
  12. I have read so many content on the topic of the blogger lovers
    except this piece of writing is truly a pleasant article,
    keep it up.

    my website - buy guaranteed twitter followers

    ReplyDelete